Saturday 3 March 2012

Castello i Huddinge C!

Castello café&konditori i Huddinge centrum för brunch med en kompis. Den är belägen vid glitter och frisören.

När fettisdagen är över, säljer de semlor för endast 10 spänn! Det tar jag nog senare om det finns kvar.

De verkar ha olika menyer för frukost, lunch och fika. Najs najs.

Fler menyer för lunch, hmm... här börjar man fundera.
Nästan alla menyer för lunch kostar 75 kr och då ingår det en kolsyrad dricka och kaffe&te. Värt!



Allt såg fräsch och goda ut. Speciellt alla bakelserna som pajer, semlor, eclairs och princesstårtor... De har många maträtter och desserter att välja på och om man vill vara nyttig finns det smoothies och sallader. Men nyttigt orkar jag inte vara.. hehe








Sköna soffor och inte alls trångt.

Kaffe&te och vatten plus massa tillbehör.



Like.

Här finns det SvD och DN för de som vill hänga med nyheterna.

För de som vill röka finns det rökrum. 


Goda var dem!

Ost&skink paj tog jag som brunch. Jag önskar att den kunde vara lite varmare men pajen var god. Äggig fyllning med mycket skinka och lök inuti dessutom fräsch sallad som lyfter upp hela. 


Ost&skink pajen alltså quiche Lorraine som jag åt i Paris kommer den här inte slå, men den här var inte heller illa.


Glömde dock att säga jag inte gillar salladsdressingen, det fanns en liten dressing "pöl" också. ㅡ.ㅡa. 

Kaffe mocha var inte på menyn men när min kompis frågade så var det möjligt att beställa den! Det verkade vara kunniga vad beträffar kaffesorter. 
Enligt henne, var mochan krämig och smakade både lite kaffe och choklad(det är väl så en mocha ska smaka?). Däremot tryckte hon att chokladsmaken var ganska svag.


Focaccian med fetaost beställde kompisen. Mellan bröd innehöll fetaost, zucchini, lite pesto och något sorts rött sås, antagligen tomatsås. 

Med lite sallad till :)


Min kompis kunde inte äta upp hela och även om det inte ser mycket ut, är portionen STOR. 

Uteservering verkar det finnas när det är varmt ute. Nu är inte den varma säsongen än, men snart kommer det!!! 


Mätt och belåten punkt.



No comments:

Post a Comment