Saturday 3 March 2012

Mandala café på Sveavägen

Våffelbuffé idag! Mandal Café är belägen på Sveavägen 138 och våffelbufféen finns på helger från klockan 12.
Det jag gillade med kaféet var att det var väldigt personligt olik andra cafékedjor som har nästan samma stil på möbler och stämning. Här kunde man se en personlig touch på inredningen.


Hittar ni alla? Michael J, Stevie Wonder, Prince, Marvin Gaye och Erykah Badu. De säljer även tavlor som hänger på väggen.

Eat.. like a boss!

Bufféen kostade 75kr och jag vet faktiskt inte om drycken ingick i priset. Själv drack jag vatten för annars skulle det smaka socker på socker :/

Så här såg själva bufféen ut. En Smet på bordet där man gör våfflor själv i maskiner och massa söta tillbehör!

Gafflar till att ta ut färdiga och frasiga våfflorna från maskinen.

Här har vi mashmallows, små bitar av choklad cookies(antagligen från Lidl. Jag tror att jag har käkat för många kakor hahha), polkagrisar, godis, chokladnötter, kokos, citronmarmelad och kolasås!
Vispgrädde(den får man inte glömma), Hallon- och jordgubbssylt.











Självklart kan man beställa andra rätter och desserter. Här har vi panna cotta och nån pudding? Engelsk pudding trodde jag men jag hörde från någon att det var creme brulée. Men den kan det inte va?! ELLER?
















No comments:

Post a Comment