Saturday 3 March 2012

Pizza hut buffé!

I onsdags gick jag till pizza hut buffé i Heron City, det bästa stället att hamna i matkoma!
Vi fick vänta runt 5 minuter tills vi fick komma in och sätta oss. 

Eftersom restaurangmomsen har sänkts nyligen har man sänkt priserna på bufféen till 75 kr! Yay! Innan kostade det nog ungefär  85-100kr. 
I bufféen ingår det dagens pizzor, salladsbuffé(like, man blir lite salladssugen efter några pizzor..) och tydligen ingår det pasta också...?


Det stod de här "sänkt moms" lapparna överallt på borden. Reklam, reklam, reklam...
Sedan märkte jag att tandpetare fattades, skulle vara bra om de fyllde på nya.

Så här såg stället ut och det kanske ryms 2-300 personer i lokalen.

Pizza- och salladsbuffé!

 
Jag ÄLSKADE att de ändrade dryckstället till att man kan ta själv, så att man kan göra påfyllningar och dricka så mycket man vill. Så är det inte i pizza hut vid klaraviadukten.

Is såklart!

Kaffe och te ingår också i bufféen! Men själv drack jag inte dem för jag fick ingen plats i magen. Det fanns en glassmaskin bredvid och glassen är gratis för barn som är 9 år och under. Det finns 4 olika såser till också.
6 olika pizzor fick plats på plattorna.

Dagens meny på pizzor:

Kyckling, ananas och jalapeños

Bacon, beef, rödlök och BBQ-sås (Den här var den godaste!)

Soltorkade tomater, svarta oliver och ananas( såg ingen annas på den här men.. ㅡ.ㅡ)

Och den klassiska margaritan! 8D
Let's hugga in!!! Den här juicen smakade beskt dock.
Min favorit för dagen wihoo

Sallad behövs när det blir för mycket pizzor. Crutonerna var perfekta men jag önskar att tomaterna var lite mindre...

Ser ni hur osten kan dras?? 


Glöm inte tabasco! Så himla gott. 7th heaven. Om ni vill ha lite sting i pizzan alltså.


75 kr för allt det här var definitivt värt! Jag brukar gå till pizza huts buffé nästan varje lov och när man hamnar i matkoman säger man att man aldrig ska komma hit mer. Men så blir det inte, man saknar pizzorna efter en stund!




No comments:

Post a Comment